Om oss > Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Hvordan bestiller jeg time?

Benytt online booking via pasientsky appen eller vår nettside for bestilling og endring av time. Er du typen som liker å ringe kan du også få hjelp på telefon av våre eksternt lokaliserte sekretær som svarer hjelper deg mellom 08.00 og 16.00 alle hverdager. 

Ultralyd undersøkelse bestilles pr telefon da tiden avsatt avhenger av problemstillingen. 

Hvordan foregår betalingen?

 Betaling skjer med VISA kort etter hver behandling. Du kan dessverre ikke benytte kredittkort hos oss. Vi forsøker også å unngå kontanter. 

Er det refusjon på behandling?

Undersøkelse og behandling hos Kiropraktor subsidieres med henholdsvis 171 kr og 72 kr fra HELFO.  Beløpet er trykket fra egenandelen din. 

Jeg rekker ikke timen. Må jeg betale? 

Husk å avbestille timen din dagen før avtalen finner sted. Ubenyttet time faktureres dessverre i sin helhet. 

Du kan benytte online booking via pasientsky som er tilgjengelig hele døgnet. Eller du kan ringe oss mellom 08.00 og 16.00 alle hverdager. 

 

 

Må jeg til legen for å få henvisning?

Nei, det må du ikke. Vi kan henvise deg til røntgen, CT og MR undersøkelser . I tillegg har vi henvisningsrett til spesialisthelsetjeneste. Vi kan sykemelde deg for en kort periode hvis det er behov.  

Selv om de færreste av våre pasienter trenger henvisning til spesialisthelsetjenesten  er disse rettighetene, som forvaltes av kiropraktoren av stor betydning for vår mulighet til å kunne fungere  som primærkontakt innen lidelser som har sitt utspring i bevegelsesapparatet . Dvs lidelser som  inkluderer nerver, sener, muskler og ledd.

 

Ingen i resepsjonen- jeg trenger hjelp- hva gjør jeg? 

Oppsøker du oss i klinikken med et akutt behov for hjelp?

Ønsker du å kjøpet et av våre produkter?

Trykk på ringeklokken i resepsjonen. 

Vi hjelper deg så fort vi kan.

Vil du endre timen din setter vi stor pris på om du benytter vår enkle online booking eller ringer 40691700 mellom 08.00 0g 16.00. 

Tar dere røntgen?

Så lenge det ikke er mistanke om underliggende spesifikk sykdom, og det ikke foreligger noen hendelse som har ført til skade, anbefales ikke bildediagnostikk slik som røntgen, CT eller MR.

Bildediagnostikk har sjelden behandlingsmessig konsekvens og klinisk undersøkelse hos kiropraktoren er ofte tilstrekkelig. 

 

Gjør kloke valg kampanjen. Hva er det egentlig?

Kan jeg avbestille timen min ved å sende SMS?

Vi mottar ikke din SMS på vårt hovednummer. Skal du avbestille eller endre timen din må du gjøre dette 24 timer før via online booking på Pasient Sky.  Alternativt ringer du 40691700 og snakker med vår sekretær Carine mellom kl 08- 16.00.  Hun hjelper deg.